Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2012 13:28 - 60 пъти печалба носи бизнесът с амфетамини
Автор: bgantimafia Категория: Политика   
Прочетен: 6512 Коментари: 0 Гласове:
0



 www.24chasa.bg/Article.asp

60 пъти печалба носи бизнесът с амфетамини   Публикувана: Понеделник, 2-ри Април 2012, автор(и): 
24 Часа; прочитания: 264; коментари: 2 image

Често при полицейски акции се откриват големи количества амфетамини. СНИМКА: “24 ЧАСА”

България продължава да бъде източник на синтетични наркотици, въпреки че производството е намалялопрез последните години, пише в доклад на Държавния департамент на САЩ. От януари до ноември 2011 г. властите са затворили осем лаборатории за синтетична дрога, като две от тях са били големи. В същото време се посочва, че българите стават все по-важни в трафика на хероин.

Широко известен факт е, че често българските групировки плащат самия хероин и подсигуряват част от транзита със синтетика.

В момента България е сочена за най-добрия производител на амфетамини в световен мащаб. Традицията датира още от началото на 80-те години с каптагона. Амфетамините служат като разменна монета срещу хероин, защото са почти със 100% чистота. Сделките са в съотношение 1 кг хероин за 7 кг амфетамини Българските групировки държат монопола за зареждане с амфетамини на целия Арабски свят, тъй като според мюсюлманите използването на амфетамини не е грях.

Амфетамините са производно на ефедрина и фосфора. Тук майсторлъкът е как да се забърка рецептата. Добрият "готвач" за 24 часа работа може да произведе между 3 и 5 кг чисто вещество. Този процес се нарича "готвене" в нелабораторни условия.

Най-добрите готвачи в момента са от Ямбол, Сливен, Стара и Нова Загора, твърдят от Българска легия "Антимафия". Една качествена рецепта за производство на амфетамини струва $ 20 000.

В последните 5 години амфетамините изместиха изцяло хероина. Наркоманите ползват синтетиката като заместител. Нискокачественият амфетамин се продава за 30 лв. на грам, а висококачественият - 60 лв., но наподобява 80% на ефекта от хероина. Проблемът при амфетамините е бързото пристрастяване и скоростните поражения върху нервната система.

Ние сме майстори и на т. нар. производно на холандския наркотик пико, казва говорителят на Българска легия "Антимафия" Петър Якимов. Това е висококачествена дрога, която допреди пет години идваше внос от Холандия, сега българите изнасят в обратна посока.

Цената на производството на 1 кг амфетамин с добро качество е около 1000 лева, продажната му цена на дребнообаче е 60 000 лева. А на едро за необятния арабски и за някои части от Африка пазар се продава за 10 000 долара.

Поради ниските разходи и голямата печалба за последните 20 г. няма групировка или клон на групировка, която да не се е пробвала в производството, продажбата вътре в страната и трафика навън на амфетамини. Този бизнес никога не е бил монополизиран.

Все по-често българи, най-вече фотомодели и манекенки, са залавяни във Филипините и Япония с малки количества от 1-5 кг амфетамини. От една година модата е бившите собственици на модни агенции да организират трафик на амфетамини от България към Китай и други азиатски страни. Нашите манекенки заминават с договори за по няколко месеца и винаги са придружавани от мениджър. Така някои от тях дори не разбират какво пренасят в багажа си.

За шеф на този вид трафик е сочен Белото. Основоположник на бизнеса с амфетамини и манекенки е пак той, а организацията му дистрибутира кокаин чрез елитни проститутки манекенки. На този етап работи с компании за фотомодели, които официално уреждат изгодни договори на наши момичета в Азия, сочат данните на Българска легия "Антимафия".

През различни периоди амфетамини са изнасяни и през някои от аерогарите в София и Варна, особено в туристическия сезон. Това е бил основният бизнес и на разбитата група на митничарите Джими и Пурата. Но ГДБОП не успява да стигне до пълна реализация на схемата поради изтичане на информация към групировката на ВИС 2 от висш тогавашен кадър в МВР, известен като Късото Боро. Той изнася не само цялата информация, но и плана за задържане, като го предава лично на тогавашния шеф на групировка, известна като "гръцката бригада". В резултат единият от митническите служители се разболява и влиза в болница за неотложна животоспасяваща операция и не успява да бъде задържан. Същата тази група митничари въвежда практиката на бартер на скъпи лимузини от Европа за амфетамини. Това избягва неудобството от плащане в брой и става невъзможно да се проследят паричните потоци.

Бивша компаньонка: Полицай е бил на заплата при Белото

- На колко години си?

- На 30.

- Откъде си?

- От Северна България.

Колко време работеше за Белото?

- Около 8 години.

- Защо спря?

- Този изрод ми съсипа живота. Направи ме наркоманка, докара ме дотам да посегна на живота си. Мутрите му заплашваха приятелите ми и съквартирантката ми. (По китките на момичето има белези.)

- Колко опита за самоубийство прави?

- Два. Един път с хапчета и дрога и веднъж с бръснарско ножче. Първия път се уплаших и извиках съквартирантката си, тя ме спаси. Втория път беше у нас, но тогава брат ми се усети, мислеше, че се друсам в банята. Като не му отговорих на повикването, разби вратата. Завари ме над мивката. Измъкнах се, защото не знаех, че вени се режат не нашироко, а надълго. Абе за другия път ще знам.

- Къде беше на интервю?

- В офис в центъра на София.

- Какво те питат?

- Влизаш в кабинета на Белото, той ти разказва за фирмата. После те разпитва дали преди това си работила компаньонка. Държи да знае всичко за семейството ти, откъде си и най-вече имаш ли баща. Интересува го дали си имаш гадже. За предпочитане е да нямаш. Ако види, че разбираш за какво става въпрос, директно ти говори за договора и за това какво трябва да правиш, как да се държиш, какви пари ще вземаш за сеанс, с какви мъже ще излизаш. Какви услуги ще предлагаш. Не можеш да отказваш срещи с клиентите, както и услуги.

- Защо пита за баща ти?

- Отначало не обърнах внимание, но като исках да изляза от бизнеса, разбрах. Докато негов човек ме риташе в корема, той ми се хилеше и ми казваше: "Що баща ти не стане от гроба да те спаси, курво мръсна."

- Често ли си била малтретирана?

- Не, бях от примерните, докато не започнах да смъркам всеки ден, после започнаха да не ми стигат парите за кокаин и задлъжнях на дилърите му. Те така правят. Първо ти дават на аванта, абе зарибяват те да носиш и на клиентите, бутат ти някое евро допълнително, после, като свикнеш, ти дават разреден материал и така ти пазаруваш повече и повече и задлъжняваш. Като нямаш пари, първо ядеш пердах, след това стават "благородни" - предлагат ти да си ги изработиш.

- Как?

- Карат те да напиваш и да крадеш кредитни карти на "клиентите за един ден". Така се наричат богатите туристи - чужденците, които не са редовни клиенти. А проверените колежки ги карат да им носят материала, който е неразреден кокаин, от едно място на друго. Имах колежка от К., която пипаше редовно пари от клиентите, тя ядеше пердах най-често. Веднъж открадна парите на известен политик, като си мислеше, че се е напил. Той обаче се усети и се оплака на шефовете. Наредиха да я пребият, взеха й всичко - пари, кола, и я оставиха гола по гащи в Драгалевци. За назидание на другите ни показаха снимки и ни излъгаха, че са я заровили някъде. После разбрах, че се е прибрала на село.

- Имаше ли някоя манекенка, която отговаряше за момичетата?

- Да, казваше се Маман. Познаваше всичките клиенти и всичките момичета. Тя отговаряше за събирането на парите и да няма недоволни клиенти. Тя носеше парите на шефа на агенцията. Седеше в другия офис и ние бяхме там.

- Не си ли опитвала да се оплачеш на полицията, като реши да се махнеш и не ти разрешиха?

- Да, бе, аз като знам с колко прокурори и съдии съм била, да не съм луда. В края на 2009 г. помолих един мой приятел да ме измъкне от бизнеса. Навремето се беше застъпил за две колежки отконкуренцията и ги измъкна за един месец и им плати билетите за чужбина. Той ми уреди среща с двама, които ми казаха, че са от ГДБОП. Предложиха ми да напиша всичко, каквото знам, казаха, че ми гарантират безопасността, и че няма да ме закачат, накараха ме да намеря още някоя колежка, която да свидетелства. Аз се съгласих, написах всичко, каквото знам, и го дадох на моя познат. За няколко дена Белото разбра кой ме е завел при полицаите и какво съм написала и на кои колежки съм дала имената. Два месеца се наложи да живея при моя познат. После приятелят ми каза, че единият от полицаите е бил на заплата при него, имало и прокурор, който издънил работата. После се преместих да живея на квартира в Младост-3 при колежка от университета. Охраната му постоянно ме търсеше да сме се разбирали, разпитвали са в града, от който съм, приятелките от университета, барманите по заведенията, да, ама аз никъде не излизах и така…

- Защо не се оплака в телевизии, вестници?

- Мислех да търся някоя телевизия да давам интервюта, обаче се отказах. Юни месец, като се прибирах в квартирата, видях двата му джипа, паркирани почти до нас. Помислих си, че е дошъл за мен, и почнах да чакам да си тръгнат. От съседния блок излезе момиче, което познавах отдавна, тя се качи в неговата кола и тръгнаха нанякъде. Тя бе правила преди години тема за офисите за проститутки. Представи си, а аз щях да я търся за помощ! Как сама щях да се набутам пак! Сега разбрах защо Белото се хилеше, като му казвах по телефона, че ще го изоблича.

Интервюто е със съкращения. Записите и имената на лицата се пазят в редакцията.

Синтетиката е №1 за младите у нас

Амфетите са най-използваният наркотик от младите хора в България. Пазарът е напълно нерегулиран. Не може да се направи разлика между шанаджии и групировки, тъй като всеки продава без обективни правила за чистота и цена поради лесния начин на производство. Синтетиката се разпространява по схемата на хероина. За да създадат все пак своя клиентела, някои организации брандират стоката си в определен цвят, което е гаранция за качество. В София най-големи количества се реализират в Студентски град около общежитията и дискотеките.





Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bgantimafia
Категория: Политика
Прочетен: 1238716
Постинги: 680
Коментари: 45
Гласове: 398
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031